Školsko istraživanje “Prednosti i izazovi umjetne inteligencije (AI) u obrazovanju” provedeno je u Srednjoj školi Ivan Švear Ivanić Grad s ciljem istraživanja kako učenici percipiraju ulogu i utjecaj umjetne inteligencije u obrazovnom procesu.
Glavni fokus istraživanja bio je prepoznavanje prednosti i izazova s kojima se učenici susreću prilikom korištenja AI alata u učenju. Prikupljeni podaci pružaju dublje razumijevanje toga kako AI oblikuje obrazovne navike učenika te otvaraju mogućnosti za unapređenje nastavnih metoda i primjenu novih tehnologija u nastavi.
Istraživanje je provedeno putem online upitnika koji je ispunilo 280 učenika Srednje škole Ivan Švear Ivanić Grad, a bio je dostupan od 20. siječnja do 31. siječnja 2025. godine. Učenici su upitnik mogli ispuniti putem poveznice ili QR koda.
Sudjelovanje u istraživanju bilo je anonimno, dobrovoljno i potpuno usklađeno s propisima zaštite osobnih podataka prema Općoj uredbi o zaštiti podataka (GDPR).
Rezultati provedenog istraživanja prikazani su kvantitativno grafičkim prikazima, a kvalitativni su podaci analizirani tematskom analizom koja je omogućila dublje razumijevanje stavova i mišljenja sudionika.
Rezultate provedenog istraživanja možete pogledati na poveznici:
Istraživanje je osmislila i provela nastavnica ekonomske grupe predmeta mr. sc. Jadranka Dorešić, dipl. oec. Provedeno je u suradnji s kolegicama i kolegama iz škole.
Uključivanje učenika u ovo istraživanje od iznimne je važnosti za unapređenje odgojno-obrazovne prakse.
Svi dobiveni podaci i povratne informacije koristit će se u svrhu dodatnog razvoja i unapređenje GPP-a, školskog kurikuluma, objavljivanja rezultata u stručnim časopisima, izlaganja na stručnim skupovima odgojno obrazovnih djelatnika i osmišljavanja novih aktivnosti za učenike u budućnosti.
Izvor: mr.sc. Jadranka Dorešić, dipl. oec.